A ráckevei Duna-ág új ékköve lesz a függesztőkábeles ívhíd
A Soroksári-Dunán átvezető híd ugyanolyan érdekes lesz építészetileg, mint a főág fölötti párja. A holland UNStudio egyedi tervét nyilván értelmetlen volna megismételni, a két átkelő sehonnan sem fog egyszerre látszani, így a Főmterv egy függesztőkábeles ívhidat tervezett a kisebbik Duna-ágra. A partokról két ívszár indul el, de ezek feljebb összenőnek, a tartókábelek hatméterenként futnak le az ívről.
Az igazi építészeti izgalmat az adja, hogy a hídpályát áttörik, a középső villamospályák mindkét oldalán egy-egy öt és fél méter széles hosszanti felsliccelés teszi sokkal légiesebbé a hidat. A megoldás a híd alatti területek funkcionalitása szempontjából kulcsfontosságú. A vízfelület és a parton a híd alá kerülő részek így világosak, barátságosak lehetnek. A Ráckevei- (Soroksári-)Duna szabadidős terület, evezőspályát is terveznek ide, a csepeli parton pedig a park folytatódik a híd alatt. Ugyanilyen okokból nem lesz pillér sem a mederben, sem a már említett park területén. A Ráckevei-Dunaág feletti híd 242 méter hosszú, a középső tömegközlekedési sávon kívül még 2X2 közúti sávot, kétszer másfél méteres járdát és 2 x 2,6 méteres kerékpárutat hordoz.
A mederhíd parti hídban folytatódik Pest felé, ez átéri a Soroksári utat is. Az áttörések a parti hídon is folytatódnak, kivéve ahol a villamosmegálló oldalperonjai foglalják el a helyet. A fény lejutása a pesti oldalon is segíthet majd, hogy a híd alatti területek ne szlömösödjenek, ne koszolódjanak el.
A híd paraméterei:
- 242 méter hosszú, mederpillér nélküli ívhíd
- 6,40 m-es hajózási űrszelvény felett 6,89 m-es tartalék magasság van.
- 2×1 középen vezetett közösségi közlekedési sáv
- 2×2 közúti sáv
- Közösségi közlekedési sáv és a kocsipálya között 5,5 méter széles felsliccelés alakul ki, melyek a híd alatti terek megvilágításában jelentős szerepet töltenek be
- 2 x 1,5 m széles gyalogos sáv a híd két oldalán
- 2 x 2,6 m széles kerékpáros sáv a híd két oldalán